میدان کاخ شهر سنت پترزبورگ
نوشته شده توسط : نیکی

ستون الکساندر یکی از جاذبه های موجود در این میدان است که به عنوان یادبودی از پیروزی روسیه علیه ارتش ناپلئون بین سال های 1830 تا 1834 ساخته و در وسط میدان کاخ تعبیه شده است . این ستون توسط اوگوست دو مونفران طراحی شده و دارای 47 متر طول و 6 تن وزن می باشد . در قسمت بالایی ستون الکساندر سنت پترزبورگ فرشته ای به چشم می خورد که چهره اش شبیه به امپراتور الکساندر اول طراحی شده است .

ساختمان های اطراف میدان کاخ سن پترزبورگ

همانگونه که بیان شد در اطراف میدان کاخ چندین ساختمان تاریخی وجود دارد که برخی از آن ها با داشتن ویژگی های منحصر به فرد از برترین جاذبه های روسیه به شمار می آیند . در واقع گردشگران تور روسیه با بازدید از میدان قصر سنت پترزبورگ یک نمایش تمام عیار از سبک های معماری را شاهد خواهند بود . در قسمت شمالی این میدان ، کاخ زمستانی سنت پترزبورگ واقع شده است . این کاخ به سبک باروک و در سال های میانی قرن هجدهم به منظور اقامت تزارهای روسی ساخته شده است . این کاخ امروزه ساختمان اصلی موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ بوده و در آن آثار و اشیای نفیسی از دوره های مختلف به نمایش گذاشته شده است .

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

از دیگر ساختمان های تاریخی میدان قصر می توان به خانه سابق سران ارتش امپراتوری اشاره نمود که با ساختمانی زرد و سفید رنگ امروزه به محل اداره های دولتی تبدیل شده است . این ساختمان 520 متر طول دارد و به دست معمار توانمند ایتالیایی کارلو روسی طراحی شده است . لازم به ذکر است که این ساختمان تاریخی یک طاق مرکزی دارد که گردشگران تور سنت پترزبورگ با گذر از آن به خیابان نوسکی می رسند .

در ضلع شرقی و غربی میدان اصلی سنت پترزبورگ نیز ساختمان گاردهای سلطنتی سابق و اداره نیروی دریایی قرار گرفته است . اداره نیروی دریایی از اولین ساختمان هایی است که بعد از بنیانگذاری شهر سنت پترزبورگ به دستور پیتر کبیر در آن ساخته شده است .

ستون الکساندر سنت پترزبورگ

برترین جاذبه های سنت پترزبورگ




:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری روسیه , جاذبه های گردشگری مسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: